Santiago - Reisverslag uit Catoira, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Catoira, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu

Door: Marc en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ingrid

26 Juni 2023 | Spanje, Catoira

Dag 6, 26 juni 2023

Gisterenavond in het hotel gegeten, was heerlijk van smaak maar de porties waren wel heel erg klein. Ik stop dat in een holle kies, maar aangezien we pas om 20.30 uur aan tafel kunnen is een kleine portie meer dan goed.

Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt brengt de bus ons terug naar het punt waar we gisteren zijn geland.

Rond de klok van 09.30 uur gestart met de wandeling die vandaag redelijk vlak is.

De eerste kilometers heerlijk langs de zee maar al snel loopt de route ,langs de weg en dat is eigenlijk heel erg jammer.

Rond de klok van 13.00 uur in een hostel onze maaltijd gebruikt. Hoe heerlijk kun je eten in een eenvoudig hostel. Het was een heel erg nieuw gebouw en zag er meer dan goed uit.

Daarna de route verder gewandeld en keurig op tijd bij de aankomst waar zoals voorgaande dagen de hele ploeg op ons zit te wachten, altijd een leuk ontvangst. Daarna met de bus terug naar ons hotel.

De route was vandaag minder mooi, helaas weinig door de natuur, maar morgen weer nieuwe kansen.

Onderweg de eerste drukpuntjes aan de teentjes gevoeld; snel wandelwol er om heen en ja…….. het helpt echt, voelt veel beter aan en ik denk ze onder controle te hebben.

Vanavond iets eten in de stad en zorgen dat we er morgen weer fris en fruitig tegenaan kunnen.

• 26 Juni 2023 - 18:10

Annelies:

Zorg goed voor jezelf en zeer zeker de voeten...

Mooie en leuke foto,s....ziet er allemaal goed uit...

Chapeau voor jullie allemaal....Fijne avond en smakelijk voldoende eten....

• 26 Juni 2023 - 18:27

Ingrid Cortvriendt :

Niet dunner terugkomen hoor. Tussendoortjes snaaien als je savond zo weinig krijgt.

Loopt therese op slippers? Of was het even om te voeten te koelen?

Leuk verslag weer. Jammer dat de route deze keer niet zo mooi was. Maar toch genieten zo te zien.

• 26 Juni 2023 - 19:07

Eddy :

Wat een uitdaging en prestatie om elke dag weer opnieuw met zoveel positieve energie op pad te gaan. Ik sluit me aan bij alle vorige reacties. Top!! Alle goeds.

• 26 Juni 2023 - 19:36

Thea:

Minder mooie route? Toch echt hele mooie foto’s,leuk is dat.

en wat een luxe hé?met de bus naar de bestemming gebracht,is ook wel eens anders geweest hé!geniet ervan,klinkt gezellig.

morgen weer succes en beterschap met de teentje.

• 26 Juni 2023 - 20:10

Linda:

Goh, en t klonk zo goed, wandelen langs de zee.

Maar de foto's zijn weer wel mooi.

Ben zeer benieuwd naar wandelwol. Mijn fantasie draait overuren.

• 26 Juni 2023 - 21:06

Riet:

Wat een mooie dag weer geweest.

De teentjes goed verzorgen.

Knap van jullie hoor zo elke dag weer kilometers stappen.

Petje af.

Vanavond weer lekker slapen en morgen gezond weer op.

Groetjes

• 26 Juni 2023 - 22:40

Linda V:

Kleine porties, dat is balen zeg! Lekker tevoren snaaien. Daar hebben ze lekkere tapas hoor! Onderweg kopen en bij aankomst samen snaaien mmmmm....

Hopelijk morgen weer de natuur in. Is toch het mooiste he.

• 27 Juni 2023 - 10:36

Romy:

Hopelijk vandaag een mooiere route met meer natuur.

Succes!

• 27 Juni 2023 - 12:09

Mariëtte Verschueren-Weemaes:

Weer een dag verder.

Ja, de ene dag is de andere niet.

Het ene avondmaal is ook het andere niet.

Geniet van de dagen en van wat je voorgeschoteld krijg.

Verslag uit: Spanje, Catoira

Santiago de Compostela

Lieve volgers, woensdag 21 juni gaat er een nieuwe reis van start, maar wel een heel andere dan jullie van ons gewend zijn.
Normaal delen we lief en leed met jullie tijdens ons fietstochten maar dit jaar worden de beentjes op een andere manier aangesproken; er wordt gewandeld! Helaas niet weggelegd voor Marc, ( hij gaat wel een fietstocht rijden). De wandelgroep bestaat uit Marina, Thérèse, Seruul en ondergetekende. De bestemming is Santiago de Compostela.
Voor mij de tweede keer dat ik naar deze bijzondere stad mag reizen, in 2012 gefietst en nu ( een stukje ) te voet vanuit Vigo.
Woensdag 21 juni vliegen we naar Porto waarna transfer naar Vigo in Spanje, de volgende dag start onze 7 daagse wandeling langs de Spaanse kust.
De trainingen zijn achter de rug, vanaf januari vele kilometers gewandeld en we zijn er (denk ik) klaar voor.
Het hoort een pelgrimstocht te zijn maar even eerlijk zijn, het is een luxe pelgrimstocht, onze bagage wordt nagebracht, we verblijven in mooie hotels en als er onderweg iets opdoet hebben we maar te bellen naar de organisator van onze reis die ons dan bijstaat.
Wie ons niet wilt volgen kan zichzelf afmelden of laat het me weten dan haal ik je uit de lijst.
Reageren is lief, let op geen icoontjes gebruiken anders wordt je reactie niet geplaatst.
Zoals beloofd draag ik deze tocht op aan mijn broer Eddie (rode roos staat symbool) en neem in mijn gedachten mijn zus Dorthi en al onze geliefden die wij te vroeg moeten missen mee.
De kaars voor een goede reis heeft gebrand, de beschermengel en de sjaal van Lieke zitten in de koffer, dus de rituelen zijn afgehandeld en we kunnen gaan.
Tot woensdag