Santiago - Reisverslag uit Cambados, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Cambados, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu

Door: Marc en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ingrid

27 Juni 2023 | Spanje, Cambados

Dag 7, 27 juni 2023

Weer goed geslapen en om 08.00 uur aan het ontbijt wat heerlijk was.

Om 09.00 uur met de bus naar de startplaats en we kunnen er weer aan beginnen.

Vandaag een vlakke rit en das maar goed ook want de thermometer geeft vandaag 30 graden aan.

Door een mooi natuurpark gelopen, daarna langs een spoorlijn waarna we de route doorzetten langs een paar kleine dorpjes.

Onderweg hebben deze pelgrims een goede les geleerd; want we hadden honger en gingen bij een klein wegrestaurant een kleinigheid eten.

De mevrouw probeerde ons steeds het menu del dia te verkopen maar aangezien we deze avond met de hele groep dineren in het hotel vinden we dat niet nodig en willen alleen een broodje met kaas en tomaat eten.

De mevrouw bleef maar proberen maar wij als dwarse pelgrims; nee, alleen broodje! Hadden we maar naar haar geluisterd, het brood kwam en de nota ook. Haleluja, voor een paar euro meer hadden we dat menu del dia gehad en nu voor bijna dezelfde prijs ons broodje! Weer een les wijzer. Broodje was gelukkig lekker.

Daarna naar Padron, is eigenlijk de plaats waar Jacobus is aangekomen. De kerk bezocht die echt super mooi en daar koop ik al mijn rozenkrans.

Rond 14.30 uur weer op weg en we zullen niet op tijd zijn op de afspraak met de andere wandelaars. Onze reisleider op de hoogte gebracht en we hebben extra tijd en we worden dan met een klein busje naar het hotel vervoerd. Is echt super geregeld.

Bij onze laatste stop nog wat water gedronken een een zak chips gegeten, was even nodig. Het waait er een beetje en Therese haar hoedje wordt gedoopt, flats in een waterbak.

Nog langs de supermarkt en rond 17.30 uur in het hotel,waar we eerst koffie met een broodje nemen.

Het was weer een zeer warme dag, 30 graden maar het went.

Morgen onze laatste etappe die nog behoorlijk zwaar lijkt te zijn.

• 27 Juni 2023 - 19:35

Linda:

Haha, van den Snis?

Inderdaad gelukkig vlak. 30 graden is eigenlijk geen doen.

Wat een goed georganiseerde reis hebben jullie.

Altijd weten dat er een bed en eten op je wacht. Zalig eigenlijk.

Morgen de laatste loodjes.

Veel plezier.

• 27 Juni 2023 - 19:39

Annelies:

Blij om iets te horen....pas goed op jezelf hoor...

Gelukkig ook nog tijd gehad om mooie dingen te bezichtigen...en een rozenkrans te bemachtigen...

Geniet vanavond maar van jullie diner...en de gezelligheid...

Morgen nogmaals een zware dag....de laatste loodjes...

• 27 Juni 2023 - 19:44

Etien :

Fijne dag morgen, en veilig weer thuis.

• 27 Juni 2023 - 20:11

Riet:

Gelukkig een vlakke etappe want met 30 graden is het echt zwaar om te wandelen.

Wat een dagmenu al niet te weeg kan brengen.

Nooit oud genoeg om te leren.

Wat is de betekenis van de rozenkrans in deze?

Knappe prestatie hoor.

Succes voor de laatste etappe.

Goed slapen en morgen gezond weer op.

Groetjes

• 27 Juni 2023 - 20:24

Christine :

Wat een mooie foto’s en de drie gratiën mogen er best wel zijn, succes voor de volgende etappe

• 27 Juni 2023 - 20:41

Christa En Ber:

Op naar de laatste wandeletappe. De laatste loodjes en ook weer een warme dag voorspeld, dus weer een nieuwe uitdaging. Vanaf donderdag een stuk minder warm. Allemaal succes verder naar de eindbestemming.

• 27 Juni 2023 - 21:08

Thea:

Hé kanjers,morgen alweer de laatste loodjes,wat snel hé?voor de thuisblijvers althans.

aan de foto’s te zien is het een prachtige route,en super geregeld.

hoe is het met de teentjes?

voor morgen weer veel succes op de laatste(zware) etappe,hopelijk geen 30 gr.

• 27 Juni 2023 - 21:34

Marjolein :

Mooie foto's. Fijn dat het weer gelukt is.

Morgen toch maar het menu van de dag ;)[e-1f609]

Veel succes op jullie laatste dag. Geniet er van.xx

• 27 Juni 2023 - 21:45

Mariëlla:

Wat een mooie fotos. Om in te lijsten. Nog één dag, jammer, dan zit het meereizen er op.

• 27 Juni 2023 - 22:09

Anneke:

Ik denk dat de temperatuur je inderdaad het meest parten speelt maar zo op de foto’s te zien zie ik toch alleen maar vrolijke gezichten, dus jullie blijven positief en de omgeving is super mooi.

Morgen de laatste dag alweer, wat is dat snel gegaan. Fijne avond Ingrid, lekker slapen en morgen wensen we jullie nog zo’n super dag.

• 28 Juni 2023 - 12:58

Zus :

je.bent er bijna toppertje xxx

• 28 Juni 2023 - 18:35

Mariëtte Verschueren-Weemaes:

Sjonge jonge,

waarschijnlijk te laat aankomen?

even een telefoontje en de dames worden opgehaald.

VIP behandeling hoor!

Succes voor jullie laatste dag morgen.

Verslag uit: Spanje, Cambados

Santiago de Compostela

Lieve volgers, woensdag 21 juni gaat er een nieuwe reis van start, maar wel een heel andere dan jullie van ons gewend zijn.
Normaal delen we lief en leed met jullie tijdens ons fietstochten maar dit jaar worden de beentjes op een andere manier aangesproken; er wordt gewandeld! Helaas niet weggelegd voor Marc, ( hij gaat wel een fietstocht rijden). De wandelgroep bestaat uit Marina, Thérèse, Seruul en ondergetekende. De bestemming is Santiago de Compostela.
Voor mij de tweede keer dat ik naar deze bijzondere stad mag reizen, in 2012 gefietst en nu ( een stukje ) te voet vanuit Vigo.
Woensdag 21 juni vliegen we naar Porto waarna transfer naar Vigo in Spanje, de volgende dag start onze 7 daagse wandeling langs de Spaanse kust.
De trainingen zijn achter de rug, vanaf januari vele kilometers gewandeld en we zijn er (denk ik) klaar voor.
Het hoort een pelgrimstocht te zijn maar even eerlijk zijn, het is een luxe pelgrimstocht, onze bagage wordt nagebracht, we verblijven in mooie hotels en als er onderweg iets opdoet hebben we maar te bellen naar de organisator van onze reis die ons dan bijstaat.
Wie ons niet wilt volgen kan zichzelf afmelden of laat het me weten dan haal ik je uit de lijst.
Reageren is lief, let op geen icoontjes gebruiken anders wordt je reactie niet geplaatst.
Zoals beloofd draag ik deze tocht op aan mijn broer Eddie (rode roos staat symbool) en neem in mijn gedachten mijn zus Dorthi en al onze geliefden die wij te vroeg moeten missen mee.
De kaars voor een goede reis heeft gebrand, de beschermengel en de sjaal van Lieke zitten in de koffer, dus de rituelen zijn afgehandeld en we kunnen gaan.
Tot woensdag