Santiago - Reisverslag uit Arcade, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Arcade, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Marc en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ingrid

22 Juni 2023 | Spanje, Arcade

Dag 2, 22 juni 2023

Tada!!!!!!!! Ik ben er weer. Na een hele lange nachtrust en de goede zorgen van mijn wandelvrienden sta ik redelijk fit weer op en kan de dag beginnen.

Het wordt een hele mooie wandeldag met prachtige vergezichten over de stad Vigo.

De temperatuur is voor de middag nog prima, na de middag volgt een serieuze klim en dan is het idd warm en gaat het tempo een standje lager maar het is goed te doen.

We lopen over asfalt, grind, stoepen, langs een drukke autobaan maar ook door de bossen en dat is super, lekker koel en rustig.

Onze hoedjes komen goed van pas.

Rond 12.30 uur bereiken we Redondela waar we een menu del dia eten.

Het was niet slecht maar ik heb zo’n menu del dia al beter geweten. Geen probleem, volgende keer beter.

De klim op het eind van de dag was pittig maar daarna is het maar 4 kilometer meer naar de eindplaats.

We komen daar keurig rond de klok van 15.30 uur aan en worden met de bus terug naar ons hotel in Vigo gebracht.

Het was ook een dag van heel veel drinken, is echt hard nodig.

Ben nog wel de weg kwijt in mijn rugzak, daar zitten zoveel zakjes en ritsen in dat het af en toe een ware zoektocht is, tsja…… waar heb ik alles gelaten, stiekem zit daar best veel in.

Heb ook heel veel gemak gehad van mijn wandelstokken ( dankjewel Eddy C) was alleen een dop kwijt en ja, die lag onderin mijn rugzak! Snap je nou dat het daar een chaos in is?


  • 22 Juni 2023 - 17:47

    Christine :

    Gelukkig goed gestart en dingen moeten zoeken in de rug(fiets) zak daar kennen we alles van. Alles moet een vast plekje hebben of je vindt niks meer. Goed rusten en morgen weer een goede tocht gewenst

    Fredy en Christine


  • 22 Juni 2023 - 18:02

    Mariëtte Verschueren-Weemaes:

    Flink gedaan meisje en gezelschap.

    Goed uitrusten en morgen gezond er weer aan beginnen.


  • 22 Juni 2023 - 18:03

    Annelies:

    Wat fijn dat je weer bent hersteld....De dingetjes wat kwijt geraken hoort helaas ook bij de 3e leeftijd....eerlijk gezegd moeten alle lotgenoten dat herkennen....

    Geniet van de avond....want morgen moeten jullie er weer tegenaan...


  • 22 Juni 2023 - 18:12

    Anneke :

    Fijn Ingrid, dat je weer opgeknapt bent zodat je in ieder geval vandaag weer mee kon gaan.

    En dan ook nog een klimpartij vanmiddag. Maar ….. je bent een doorzetter.

    Hele fijne dag weer morgen en hopelijk niet te warm.

    Anneke


  • 22 Juni 2023 - 18:39

    Ingrid Cortvriendt :

    Goed gedaan!!

    Gelukkig dat je weer aan de wandel bent.

    Zo komen onze wandelstokken ook nog eens verder dan de schuur op de Koewacht.

    Lekker uitrusten vanavond en morgen weer een stukje dichter bij Santiago


  • 22 Juni 2023 - 19:06

    Riet:

    Wat goed dat je terug fit bent Ingrid.

    Een mooie wandeldag gehad zo te horen.

    Hoe gaat het met het wandelen samen met Marina en Seruul en je kamergenote ?

    Lopen jullie hetzelfde tempo?

    Welke temperaturen zijn het daar?

    Lekker uitrusten en morgen gezond weer op.

    Groetjes van ons en tot horens


  • 22 Juni 2023 - 19:20

    Thea Van Heese:

    Hé sluit me aan bij de rest,ook blij dat je niet ziek bent geworden,

    wat is het mooi daar.

    laat af en toe eens wat horen over seruul,zo non stop met 3 vrouwen,heftig hoor!

    en marina ,leuk hoor zo in dat felle rosé rokje.

    de hoedjes staan trouwens super leuk.

    verder weer veel succes morgen.

    groetjes Thea


  • 22 Juni 2023 - 21:53

    Benny En Marian.:

    Goed om te horen dat de dag goed verlopen is allemaal succes verder


  • 22 Juni 2023 - 22:52

    Linda:

    En, gelukkig weer fit. En met die mooie vergezichten en gezellig gezelschap gaan de laatste scherpe kantjes er vast snel af.

    Maar goed, zo'n rugzak. Hoe hou je daar systeem in?

    Het grote vak is toch gewoon een groot zwart gat.

    Over een paar dagen heb je t vast onder de knie en kun je t me leren.


  • 23 Juni 2023 - 08:06

    Zus :

    gelukkig stoere zus !! xx


  • 23 Juni 2023 - 08:53

    Tonny En Riet Rotthier:

    Hoi , buurvrouw.

    Mooie wandeling vandaag en geniet.

    Voor de rest ....sluit ik mij ook aan bij de vorige schrijvers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arcade

Santiago de Compostela

Lieve volgers, woensdag 21 juni gaat er een nieuwe reis van start, maar wel een heel andere dan jullie van ons gewend zijn.
Normaal delen we lief en leed met jullie tijdens ons fietstochten maar dit jaar worden de beentjes op een andere manier aangesproken; er wordt gewandeld! Helaas niet weggelegd voor Marc, ( hij gaat wel een fietstocht rijden). De wandelgroep bestaat uit Marina, Thérèse, Seruul en ondergetekende. De bestemming is Santiago de Compostela.
Voor mij de tweede keer dat ik naar deze bijzondere stad mag reizen, in 2012 gefietst en nu ( een stukje ) te voet vanuit Vigo.
Woensdag 21 juni vliegen we naar Porto waarna transfer naar Vigo in Spanje, de volgende dag start onze 7 daagse wandeling langs de Spaanse kust.
De trainingen zijn achter de rug, vanaf januari vele kilometers gewandeld en we zijn er (denk ik) klaar voor.
Het hoort een pelgrimstocht te zijn maar even eerlijk zijn, het is een luxe pelgrimstocht, onze bagage wordt nagebracht, we verblijven in mooie hotels en als er onderweg iets opdoet hebben we maar te bellen naar de organisator van onze reis die ons dan bijstaat.
Wie ons niet wilt volgen kan zichzelf afmelden of laat het me weten dan haal ik je uit de lijst.
Reageren is lief, let op geen icoontjes gebruiken anders wordt je reactie niet geplaatst.
Zoals beloofd draag ik deze tocht op aan mijn broer Eddie (rode roos staat symbool) en neem in mijn gedachten mijn zus Dorthi en al onze geliefden die wij te vroeg moeten missen mee.
De kaars voor een goede reis heeft gebrand, de beschermengel en de sjaal van Lieke zitten in de koffer, dus de rituelen zijn afgehandeld en we kunnen gaan.
Tot woensdag

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2023

Santiago

28 Juni 2023

Santiago

27 Juni 2023

Santiago

26 Juni 2023

Santiago

25 Juni 2023

Santiago
Marc en Ingrid

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 36760

Voorgaande reizen:

21 Juni 2023 - 30 Juni 2023

Santiago de Compostela

Landen bezocht: