Santiago - Reisverslag uit Caroi, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Caroi, Spanje van Marc en Ingrid Verschueren - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Marc en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Marc en Ingrid

24 Juni 2023 | Spanje, Caroi

Dag 4, 24 juni 2023

Wat een dag!

Mooi, mooier, mooist!

Hoog,hoger, hoogst!

Klim, klim, klimmerdeklim

Heet, heter, heetst!

Drinken, drinken en nog eens drinken!

Afzien, afzien en nog eens afzien

Nou, dit is mijn verslag, jullie hebben er vast beeld bij!

Maar ik ga het uitleggen.

De dag start met een goed ontbijt en de sfeer zit er al goed in.

Om 08.15 uur starten we met onze tocht, die 21 kilometer lang is en serieuze klim bevat.

Wat ons deze dag parten gaat spelen is de temperatuur! Het wordt meer dan 30 graden en het is onmogelijk op een goed moment voor de klim te pakken. Het blijft de hele dag ongestraft heet dus het maakt niet uit wanneer de klim wordt gedaan.

Nou lijkt dit een hoop gemopper en jullie denken misschien dat dit allemaal niet hoeft en dat is ook zo maar ja, je zult maar een camino willen wandelen.

Rond de klok van 12.00 uur een lichte maaltijd genomen op een terras wat net voor de zware klim ligt.

En daar gaan we, vol goede moed naar de top van de beklimming, en het is zwaar, ik zeg heel zwaar! Langzaam gaan we naar boven en de warmte speelt ons parten. Heb nog nooit op een dag zoveel water gedronken als nu.

Maar we houden de moed er in en helpen elkaar indien nodig.

Na een kilometer of 17 bereiken we de top en kunnen we starten met de afdaling! En nee, dat is niet mijn/onze favoriet. Stijl naar beneden en het is hink, stap…. Maar geen spring want de ondergrond is ruig.

Maar na 21 kilometer op de teller komen we veilig uit op een mooi terras waar we eindelijk wat verkoeling hebben.

De bus brengt ons naar het hotel en ik moet zeggen……. Het was heel erg stil! Iedereen moe maar blij

Vanavond rustig aan want morgen staat er 24 kilometer op de planning


  • 24 Juni 2023 - 18:30

    Linda:

    Klinkt zwaar, maar ook heel mooi.

    Klimmen en dalen rond de dertig graden en dan nog op zo'n ondergrond.

    Jullie hebben t m toch maar mooi gelapt.

    T loopt zo moeilijk anders mochten jullie gerust naast jullie schoenen gaan lopen.


  • 24 Juni 2023 - 18:40

    Mariëtte Verschueren-Weemaes:

    Zo te horen zijn jullie echte kanjers.

    Volhouden. Veel succes.


  • 24 Juni 2023 - 18:59

    Ingrid Cortvriendt :

    Mijn bewondering beentjes met de dag toe.

    Afzien en toch zo positief blijven. Ik die het jullie niet na. Veelbsucces voor morgen


  • 24 Juni 2023 - 19:00

    Ingrid Cortvriendt :

    Beentjes = neemt


  • 24 Juni 2023 - 19:01

    Annelies:

    Knap hoor ....wel goed voor jezelf zorgen....en voor elkaar...


  • 24 Juni 2023 - 19:01

    Annelies:

    Knap hoor....chapeaux....


  • 24 Juni 2023 - 19:04

    Thea:

    Wat heb ik een bewondering voor jullie,tuurlijk is het een vrije keus om dit te doen,maar dat wil niet zeggen dat jullie het niet zwaar mogen hebben,bij 30 GR zo’n klim,petje af.

    prachtige foto’s en lekker veel,heel leuk vind ik dat.

    morgen hoop ik op een dag met:

    minder klim

    minder heet

    minder hoog

    veel water

    veel moois

    veel foto’s.

    succes

    groetjes Thea


  • 24 Juni 2023 - 19:43

    Riet:

    Wat een zware dag.

    Klimmen op moeilijke ondergrond en met hoge temperaturen.

    Dat is een uitdaging.

    Dan dalen dat is zeker niet gemakkelijk.

    Maar jullie hebben het gehaald.

    Knap gedaan hoor.

    Hopelijk morgen er niet te veel last van.

    Veel succes voor morgen.

    Lekker slapen en morgen gezond weer op.

    Groetjes


  • 24 Juni 2023 - 20:52

    Christa En Ber:

    Nou, dat was me een pittig dagje zo te lezen. Nu eerst maar een goede nachtrust en morgen er weer met frisse moed tegenaan. Hopelijk dan een beetje minder zwaar en niet zo warm. Volgens de voorspellingen een paar graadjes minder warm dan vandaag.

    Succes morgen voor de volgende etappe.


  • 25 Juni 2023 - 08:53

    Romy :

    Knap gedaan hoor! Hopelijk vandaag iets minder zwaar en warm. Succes!


  • 25 Juni 2023 - 08:58

    Brenda:

    Wouw. Superknap!!!


  • 25 Juni 2023 - 09:27

    Linda V:

    Klinkt als een echt avontuur! En dat zijn toch ook de dagen die erbij moeten zitten. En dat t ook gewoon weer gelukt is he! Vandaag wordt t hier ook 32 graden, maar ik zit dan lekker op een handdoekje..:-).


  • 25 Juni 2023 - 09:29

    Sandra :

    Knap hoor , petje af !

    Verzorg jullie maar goed !


  • 25 Juni 2023 - 10:47

    Zus :

    aan je foto's te zien wordt je wel beloond voor het zware werk

    ik doe het je niet na

    respect

    hold on xx


  • 25 Juni 2023 - 14:11

    Marjolein :

    Super knap. Petje af hoor.


  • 25 Juni 2023 - 15:07

    Anneke:

    Het is knap en echt geen gemopper want je doet het toch maar en dat in die hitte. Lees het verslag als ik hier in Retranchement zit bij 32 graden en niets hoef te doen en dan is het al warm. Hopelijk vandaag minder warm en een nog mooiere tocht.


  • 25 Juni 2023 - 17:39

    Mariëlla:

    Amai, een zware dag. De hitte is de grootste vijand. Maar jullie hebben het gedaan! Bravo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Caroi

Santiago de Compostela

Lieve volgers, woensdag 21 juni gaat er een nieuwe reis van start, maar wel een heel andere dan jullie van ons gewend zijn.
Normaal delen we lief en leed met jullie tijdens ons fietstochten maar dit jaar worden de beentjes op een andere manier aangesproken; er wordt gewandeld! Helaas niet weggelegd voor Marc, ( hij gaat wel een fietstocht rijden). De wandelgroep bestaat uit Marina, Thérèse, Seruul en ondergetekende. De bestemming is Santiago de Compostela.
Voor mij de tweede keer dat ik naar deze bijzondere stad mag reizen, in 2012 gefietst en nu ( een stukje ) te voet vanuit Vigo.
Woensdag 21 juni vliegen we naar Porto waarna transfer naar Vigo in Spanje, de volgende dag start onze 7 daagse wandeling langs de Spaanse kust.
De trainingen zijn achter de rug, vanaf januari vele kilometers gewandeld en we zijn er (denk ik) klaar voor.
Het hoort een pelgrimstocht te zijn maar even eerlijk zijn, het is een luxe pelgrimstocht, onze bagage wordt nagebracht, we verblijven in mooie hotels en als er onderweg iets opdoet hebben we maar te bellen naar de organisator van onze reis die ons dan bijstaat.
Wie ons niet wilt volgen kan zichzelf afmelden of laat het me weten dan haal ik je uit de lijst.
Reageren is lief, let op geen icoontjes gebruiken anders wordt je reactie niet geplaatst.
Zoals beloofd draag ik deze tocht op aan mijn broer Eddie (rode roos staat symbool) en neem in mijn gedachten mijn zus Dorthi en al onze geliefden die wij te vroeg moeten missen mee.
De kaars voor een goede reis heeft gebrand, de beschermengel en de sjaal van Lieke zitten in de koffer, dus de rituelen zijn afgehandeld en we kunnen gaan.
Tot woensdag

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2023

Santiago

28 Juni 2023

Santiago

27 Juni 2023

Santiago

26 Juni 2023

Santiago

25 Juni 2023

Santiago
Marc en Ingrid

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 36759

Voorgaande reizen:

21 Juni 2023 - 30 Juni 2023

Santiago de Compostela

Landen bezocht: